REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTU LECZNICZEGO PROWADZONEGO PRZEZ AGNIESZKĘ WALCZAK
PHU REHA-MED AGNIESZKA WALCZAK – GABINETY REHABILITACJI I MASAŻU
§1
Podstawa Prawna
Regulamin opracowano na podstawie:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 ).
- Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz. U. Nr 52, poz. 417 z póź.zm.).
- Ustawy z dnia 25 września 2015 roku o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. z 2018 roku poz.505) oraz aktów normatywnych i prawnych na podstawie art.16 ust.1 z dnia 20 lipca 2000 roku
(Dz. U. z 2017 roku poz.1523 oraz Dz. U. z 2018 roku poz.2243). - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 roku w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania na podstawie art.30 ust.1 z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta
(Dz. u. z 2009 roku Nr 52,poz.417 i Nr 76, poz.641 oraz z 2010 roku Nr 96, poz.620).
§2
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy pod nazwą PHU REHA-MED AGNIESZKA WALCZAK
numer księgi rejestrowej 000000214941, NIP 6191009273, REGON 250567575
z siedzibą we Wrocławiu pod adresem 53-004 Wrocław, ul. Kawalerzystów 8/1.
Świadczenia zdrowotne udzielane będą w
GABINETACH REHABILITACJI I MASAŻU AGNIESZKA WALCZAK we Wrocławiu
pod adresem 53-020 Wrocław, ul. Krzycka 92 BCD lokal 13 (dalej „podmiot leczniczy”).
Regulamin obowiązuje:
– wszystkie osoby zatrudnione przez PHU REHA-MED AGNIESZKĘ WALCZAK,
– wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
§3
Cele i zadania Podmiotu Leczniczego
- Podstawowym celem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie usług fizjoterapeutycznych, masażu leczniczego, kosmetycznego i relaksacyjnego oraz doboru
wkładek ortopedycznych, sportowych i komfortowych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa. - Do podstawowych zadań należy:
- Planowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-terapeutycznej.
- Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji fizjoterapeutycznych.
- Udzielanie świadczeń fizjoterapeutycznych i prewencyjnych osobom fizycznym i podmiotom gospodarczym na stałe lub okresowo.
- Dobór wyrobów rehabilitacyjnych.
- Popularyzowanie zachowań prozdrowotnych
- Współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, uczelniami, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami.
- Prowadzenie profilaktyki działalności informacyjno-edukacyjnej.
§4
Struktura organizacyjna Podmiotu Leczniczego
- W ramach Podmiotu Leczniczego działa Zakład Leczniczy , pod nazwą Gabinety Rehabilitacji i Masażu REHA-MED AGNIESZKA WALCZAK REGON 25056757500064 we Wrocławiu pod adresem 53-020 Wrocław, ul. Krzycka 92 BCD lokal 13.
- W ramach wyżej wskazanego Zakładu Leczniczego wyodrębniono komórkę organizacyjną : Pracownię Fizjoterapii, gdzie usługi świadczone są w 3 gabinetach terapeutycznych.
§5
Miejsce oraz warunki udzielania świadczeń przez Podmiot Leczniczy
- Podmiot Leczniczy świadczy usługi ambulatoryjne we Wrocławiu pod adresem 53-020 Wrocław, ul. Krzycka 92 BCD lokal 13 oraz w domu pacjenta.
- Rejestracja pacjentów odbywa się na podstawie:
- zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń
- kontaktu telefonicznego, pod numerami telefonów : 609 193 784, 518 723 436, 572 875 566.
- Podmiot Leczniczy czynny jest w dniach:
- od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00
- w soboty w godzinach 8:00 – 14:00 w zależności od potrzeb pacjenta.
Godziny i dni pracy ustalane są indywidualnie.
- W ramach Zakładu Leczniczego świadczone są następujące usługi:
- Wykonywanie badania fizjoterapeutycznego.
- Diagnozowanie pacjenta zgodnie z uprawnieniami.
- Wykonywanie zabiegów z zakresu elektroterapii, fonoterapii, laseroterapii, krioterapii, masażu leczniczego, presoterapii, terapii manualnej, osteopatii, kinezyterapii i innych metod fizjoterapeutycznych, zgodnie z uprawnieniami.
- Udzielanie porad fizjoterapeutycznych.
- Planowanie procesu fizjoterapeutycznego.
- Prowadzenie profilaktyki fizjoterapeutycznej w postaci wykonywania masaży kosmetycznych i relaksacyjnych.
- Wykonywanie badania podoposkopowego.
- Dobór wkładek ortopedycznych, sportowych lub komfortowych.
- Podmiot Leczniczy świadczy usługi prywatne według cennika usług z zastosowaniem indywidualnych rabatów. Cennik dostępny jest na stronie internetowej www.rehamed.wroclaw.pl w zakładce CENNIK.
- Podmiot Leczniczy przyjmuje opłaty w formie gotówkowej, kartą płatniczą lub przelewem na konto firmowe.
- Podmiot Leczniczy dokonuje sprzedaży usług zdrowotnych za pomocą kasy fiskalnej. Na życzenie pacjenta indywidualnego lub firmy wystawia fakturę za wykonaną usługę.
- Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentację fizjoterapeutyczną w formie elektronicznej w postaci indywidualnych kart fizjoterapeutycznych za pomocą aplikacji MedFile oraz papierową Księgę Przyjęć Podmiotu Leczniczego prowadzoną przez każdego fizjoterapeutę.
§6
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym
- Podmiot Leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia pacjenta, jeśli jego stan funkcjonalny nie klasyfikuje się do świadczenia usług zdrowotnych.
- Podmiot Leczniczy przyjmuje pacjenta ze skierowaniem lekarskim oraz bez skierowania lekarskiego.
- Podmiot Leczniczy świadczy usługi zdrowotne w ramach prywatnych usług fizjoterapeutycznych, odpłatnych po zakończeniu wizyty lub na innych warunkach ustalonych indywidualnie.
§7
Personel świadczący usługi w ramach zatrudnienia w Podmiocie Leczniczym
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia w odrębnych przepisach. Regulacje zawarte są w ustawie z dnia 25 września 2015 roku o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. z 2018roku poz.505) oraz aktach normatywnych i prawnych na podstawie art. 16 ust. 1 z dnia 20 lipca 2000 roku (Dz. U. z 2017 roku poz. 1523 oraz Dz. U. z 2018 roku poz. 2243).
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością i sumiennością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej, które określają właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Kierownik ma obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu zatrudnionego lub współpracującego z Podmiotem Leczniczym oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej.
§8
Warunki prowadzenia i udostępniania dokumentacji w Podmiocie Leczniczym
- 1.Podmiot Leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 roku w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania na podstawie art. 30 ust.1 z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz. u. z 2009 roku Nr 52, poz. 417 i Nr 76, poz. 641 oraz z 2010 roku Nr 96, poz. 620).
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej.
- 3.Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentację elektroniczną za pośrednictwem aplikacji Medfile (Oprogramowanie), dostępnej w serwisie www.medfile.pl. Usługi serwisu i aplikacji świadczone są na podstawie umowy zawartej z firmą BioStat Sp.z.o.o., ul. Kowalczyka 17, 44-206 Rybnik. 5.Podmiot Leczniczy zgodnie z art.13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanej dalej RODO) udostępnia KLAUZULĘ OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO, której druk z treścią dostępny jest na stronie internetowej www.rehamed.wroclaw.pl
§9
Warunki udostępnienia dokumentacji medycznej
- Dokumentację udostępnia się w szczególności na wniosek pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego.
- Dokumentacja udostępniana jest do wglądu w Podmiocie Leczniczym lub poprzez sporządzenie wydruku/odpisu.
- Za udostepnienie dokumentacji fizjoterapeutycznej Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat.
- Za przygotowanie kopii, skanów wszelkich zaświadczeń dokumentacji fizjoterapeutycznej Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat.
§ 10
Prawa i obowiązki pacjenta
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez Podmiot Leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz. U. Nr 52, poz. 417 z póź.zm.), a także w przepisach odrębnych.
- Informacja o prawach pacjenta wskazanych w ust. 1. uwzględniająca ograniczenia tych praw określone w przepisach prawa, udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej w miejscu ogólnodostępnym.
- W czasie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Gabinetach Rehabilitacji i Masażu REHA-MED AGNIESZKA WALCZAK pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji na temat proponowanych metod diagnostycznych i terapeutycznych.
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu porządkowego Gabinetów Rehabilitacji i Masażu REHA-MED AGNIESZKA WALCZAK,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zaleceń personelu,
- zapoznanie się z treścią Klauzuli Obowiązku Informacyjnego oraz do jej podpisania.
- W sytuacji odmowy podpisu Klauzuli Obowiązku Informacyjnego oraz przekazania danych informacyjnych personel zobowiązany jest do odmowy udzielenia świadczenia usług zdrowotnych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w ramach Podmiotu Leczniczego ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika zakładu.
- Pacjent ma prawo do zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika Podmiotu Leczniczego. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź pisemna.
- Kierownik Podmiotu Leczniczego zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
§ 11
Sposób kierowania Podmiotem Leczniczym
- Podmiotem Leczniczym kieruje Kierownik i reprezentuje go na zewnątrz. Funkcję kierownika w Gabinetach Rehabilitacji i Masażu REHA-MED pełni Agnieszka Walczak.
- Podczas nieobecności kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego i ponosi za nie odpowiedzialność.
- Do obowiązków i uprawnień Kierownika Podmiotu Leczniczego należy między innymi:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników,
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania pracowników Podmiotu Leczniczego.
Postanowienia końcowe:
- Regulamin organizacyjny ustala Kierownik Podmiotu Leczniczego.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na wniosek Pacjenta przez Kierownika lub osoby przez Niego wyznaczonej.
- Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem 11 października 2019 roku.
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości personelu PHU REHA-MED AGNIESZKA WALCZAK – GABINETY REHABILITACJI I MASAŻU.